В договорі про надання позики передбачено обов’язок нараховувати
фізичній особі проценти за користування коштами. Чи оподатковуються
такі проценти?
Згідно із ст. 1048 Цивільного кодексу України позикодавець
має право на одержання від позичальника процентів від суми позики, якщо
інше не встановлено договором або законом. Розмір і порядок одержання
процентів встановлюються договором. Якщо договором не встановлений
розмір процентів, їх розмір визначається на рівні облікової ставки
Національного банку України. У разі відсутності іншої домовленості
сторін проценти виплачуються щомісяця до дня повернення позики.
Водночас, відповідно до положень Податкового кодексу проценти -
дохід, який сплачується (нараховується) позичальником на користь
кредитора як плата за використання залучених на визначений або
невизначений строк коштів або майна.
1. Подлежат ли
списанные компьютеры утилизации как драгметаллы, содержащие черные и
цветные металлы или небезопасные отходы в соответствии с действующим
законодательством?
2. Влияет ли содержание в паспорте производителя того либо иного вещества на это?
3. В каких нормативно-правовых актах содержится необходимость утилизации, чем регулируется?
4. Можно ли их выбросить/вывезти без проведения утилизации, если нет, то почему, какая наступает ответственность?
ОТВЕТ
1. Законодательство
регулирует необходимость утилизации компьютерной техники в рамках
общего законодательства в сфере обращения с отходами. Исходя из этого,
если комплектующие части списанных компьютеров содержат в себе черные и
цветные металлы (их сплавы), такая компьютерная техника подпадает п
... Читать дальше »
Столичні
податківці пояснили, що податковим періодом визначається встановлений
Податковим кодексом України період часу, з урахуванням якого
відбувається обчислення та сплата окремих видів податків та зборів. Тому
платники податку на прибуток на кінець календарного кварталу мають
здійснювати як розрахунок умовного нарахування процентів поворотної
фінансової допомоги, так і включення до складу своїх доходів
неповернутої фінансової допомоги.
Сума поворотної фінансової допомоги, отримана від платника податку на
прибуток на загальних підставах, не включається до податкових доходів.
Якщо платник податку не повертає суму отриманої поворотної фінансової
допомоги на кінець звітного періоду особі, що є платником податку на
прибуток підприємств на загальних підставах, до доходів звітного періоду
включається сума процентів, умовно нарахованих на суму поворотної
фінансової допомоги, що залишається не поверненою на кінець такого
звітного періоду.
З метою виконання Закону України від 02.10.2010 № 5410-VI «Про внесення змін до деяких законів України щодо необхідності обов’язкового надання витягів та виписок з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців» Держпідприємництво звернулося до Мін’юсту України з пропозицією роз’яснити питання отримання витягів з ЄДР.
Підприємці стикаються з проблемою одержання витягів з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, оскільки нотаріуси досі вимагають паперовий витяг з реєстру.
Законом України «Про нотаріат» передбачено, що при перевірці цивільної правоздатності та дієздатності юридичної особи нотаріус зобов’язаний ознайомитис
... Читать дальше »
Законом Украины «Об оплате труда» (ч. 4 ст.
35) предусмотрена возможность затребования контролирующими органами
информации и документов относительно соблюдения законодательства об
оплате труда, в том числе у наемных работников. В связи с участившимися
проверками налоговых органов, органов Пенсионного фонда и других
контролирующих органов возникает вопрос, обязан ли наемный работник
предприятия давать такие пояснения.
На самом деле, как прокомментировал ситуацию юрист Дмитрий Гарный,
работники предприятия не обязаны давать какие-либо пояснения и вообще не
обязаны вступать в диалог с представителями контролирующих органов.
Работник может ссылаться на ч.1 ст. 19 Конституции Украины, где сказано,
что никто не может быть принужден делать то, что не предусмотрено
законодательством. Специалист уточняет, что Закон «Об оплате труда»
предусматривает право контролирующих органов затребовать соответствующую
информацию в ходе проверки, но не содержит правовых норм, которые бы
однозначно устанавливали обязанность работника давать пояснения. Кроме
того, в соответст
... Читать дальше »
С начала 2013 года вступил в силу новый Закон Украины "О занятости
населения". В связи с этим появилась новая отчетность для предоставления
в центы занятости, о которой я бы и хотела рассказать. Итак, что, зачем
и как нужно подавать работодателю?
Напомню, что законодательство требует от работодателя предоставления в центр занятости следующей информации:
о наличии вакансий;
о запланированном высвобождении работников;
о принятых работниках.
Однако до настоящего времени нет отдельных подзаконных
нормативно-правовых актов для исполнения этой нормы по новому закону.
Но, согласно п. 5 Заключительных и переходных положений Закона «О
занятости населения»: «До приведения законодательства Украины в
соответствие с Законом «О занятости населения» законы и другие
нормативно-правовые акты следует применять в част
... Читать дальше »
Требования к первичному документу, установленные ч. 1 ст. 9 Закона о бухучете, состоят в том, что первичные и сводные учетные документы могут быть составлены на бумажных или машинных носителях и должны иметь указанные в этой статьеобязательные реквизиты. При этом в п. 2.8 Положения № 88 указано, что дополнительные требования к порядку создания первичных документов о кассовых и банковских операциях, движенииценных бумаг,товарно-матери
... Читать дальше »
Відповідно до вимог Закону України «Про дозвільну систему у
сфері господарської діяльності» Ви може скористатися нормою щодо
запровадження принципу мовчазної згоди
- принципу, згідно з яким суб'єкт господарювання набуває право на провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності без отримання відповідного документа дозвільного характеру, за умови якщо суб'єктом господарювання або уповноваженою ним особою подано в установленому порядку заяву та документи в повному обсязі,
але у встановлений законом строк документ дозвільного характеру або
рішення про відмову у його видачі не видано або не направлено.
Копія заяви (опису прийнятих документів) з відміткою про дату їх прийняттяє підтвердженням подачі заяви та документів адміністратору або дозвільному органу.
До великого платника податків відноситься юридична особа, у якої:
- обсяг доходу від усіх видів діяльності за останні чотири послідовні податкові (звітні) квартали перевищує 500 млн. грн.;
- або загальна сума сплачених до Державного бюджету України податків
за платежами, що контролюються органами Міндоходів, за такий самий
період перевищує 12 млн. грн.
Нагадаємо, платник податків, що належить до великого підприємства,
повинен звітувати до органу Міндоходів в електронній формі з дотриманням
умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку,
визначеному законодавством.
Відповідна норма передбачена п. 14.1 ст. 14 р. I, п.49.4. ст.49 р. ІІ
Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755 -VI зі змінами
та доповненнями.
Оскільки податкова соціальна пільга застосовується на підставі поданої платником заяви, то й відповідальність за неправомірне застосування пільги несе платник.
Якщо з вини платника здійснюється неправомірне застосування ПСП, такий платник втрачає право на її отримання за всіма місцями отримання доходу починаючи з місяця, в якому мало місце таке порушення, та закінчуючи місяцем поновлення права на пільгу.