Визначення поняття «постачання послуг» у Податковому Кодексі (ПК) дещо змінилось, і тепер під постачання послуг підпадає будь-яка операція, що не є постачанням товарів (пп. 14.1.185 ПК).
А підпунктом «б» пункту 185.1 ПК
визначено, що об'єктом оподаткування ПДВ є операції платника податку з
постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній
території України. Крім того, згідно з підпунктом 14.1.108 ПК
маркетингові послуги (маркетинг) — послуги, що забезпечують
функціонування діяльності платника податків у сфері вивчання ринку,
стимулювання збуту продукції (робіт, послуг), політики цін, організації
та управління руху продукції (робіт, послуг) до споживача та
післяпродажного обслуговування споживача в межах господарської
діяльності такого платника податків. Отже, отримані від постачальника
бонуси підпадають під поняття «маркетинг». Виходячи з вищевикладеного, якщо бонуси надаються на митній території
України, що підтверджується податковою накладною, та використовуються у
господарській діяльності платника, то такі бонуси мають
оподатковуватись ПДВ на загальних підставах. Згідно з Узагальнюючою податковою консультацією щодо віднесення
витрат на оплату маркетингових та рекламних послуг до складу витрат,
затверджена наказом ДПС від 15.02.2012 №123 (далі — Наказ №123) до податкових витрат відносяться оплата послуг з маркетингу. Зокрема сплата мотиваційних виплат (премій, бонусів, інших
заохочень), на думку ДПС, є методом просування товарів постачальника на
ринку. Оскільки мотиваційні виплати спрямовуються на стимулювання збуту
продукції (робіт, послуг), такі витрати належать до маркетингових
послуг та, в свою чергу, включаються до витрат на збут (зазначені кошти
вже не вважаються з метою оподаткування безповоротною фінансовою
допомогою). Для цього в договорі поставки необхідно передбачити оплату
рекламних, маркетингових послуг, у т. ч. мотиваційних виплат. Для
врахування зазначених витрат при обчисленні об’єкта оподаткування
необхідно доведення безпосереднього зв’язку таких витрат з
господарською діяльністю платника податків та підтвердження первинними
документами, обов’язковість ведення і зберігання яких передбачено
правилами ведення бухгалтерського обліку. Тобто нарахування та виплата
бонусів мають бути підтверджені належним чином оформленими первинними
документами. Незважаючи на те, що Наказ №123 розглядає питання оподаткування
бонусів лише податком на прибуток, підтверджуючи належність бонусів до
маркетингових послуг, побічно він впливає і на оподаткування ПДВ. Більш детально про податковий облік маркетингових послуг читайте тут: Маркетингові послуги: оформлення та податковий облік
|