Бухгалтер24
Информационный бухгалтерский портал

Меню
Реклама
Счетчик
Главная » Статьи » Налоговый учет

Маркетингові послуги: оформлення та податковий облік

Маркетингові послуги

Маркетингові послуги є досить поширеним явищем в житті багатьох підприємств. Якщо брати за основу Податковий кодекс, то там в пп.14.1.108 дано наступне визначення: маркетингові послуги (маркетинг) - послуги, що забезпечують функціонування діяльності платника податків у сфері вивчання ринку, стимулювання збуту продукції (робіт, послуг), політики цін, організації та управлінні руху продукції (робіт, послуг) до споживача та післяпродажного обслуговування споживача в межах господарської діяльності такого платника податків.

 До маркетингових послуг належать, у тому числі: послуги з розміщення продукції платника податку в місцях продажу, послуги з вивчення, дослідження та аналізу споживчого попиту, внесення продукції (робіт, послуг) платника податку до інформаційних баз продажу, послуги зі збору та розповсюдження інформації про продукцію (роботи, послуги).
До маркетингових послуг зокрема відносять:
  1. Послуги розміщення продукції платника податків в місцях продажу;
  2. Послуги з вивчення, дослідження та аналізу попиту;
  3. Внесення продукції (робіт, послуг) до інформаційних баз продажу;
  4. Послуги зі збору та поширення інформації про продукцію.

У торгівлі маркетинг передбачає: дослідження ціноутворення, налагодження комунікацій, розгортання служб сервісу тощо.

Таку діяльність підприємство може здійснювати самостійно при наявності фахівців, а може звернутися до організацій, які на цьому спеціалізуються. При цьому виконавцями таких послуг можуть бути суб'єкти господарювання які здіснюють діяльність за КВЕД ДК 009:2010, а саме КВЕД 73.20 "Дослідження кон'юктури ринку та виявлення суспільної думки" (так радить робити ДПІ).

Зрозуміло, що головною умовою для віднесення вартості маркетингових послуг до складу податкових витрат є їх документальне підтвердження та зв'язок таких витрат з господарською діяльністю платника податку.

Що може підтвердити зв'язок таких витрат з господарською діяльністю?

Це можуть зробити наступні документи:

  1. Наказ по підприємству - обгрунтування необхідності проведення таких досліджень із зазначенням періоду проведення, території, назву вида продукції;
  2. Договір на проведення маркетингових досліджень - у розділі "Предмет договору" краще зазначити конкретний вид маркетингових досліджень, мету їх проведення, регіон проведення;
  3. Акт приймання-передачі послуг, або інший документ який підтверджує отримання таких послуг;
  4. Звіт про проведення маркетингових досліджень.

Для того, щоб було менше проблем з податковою акти приймання-передачі послуг повинні бути оформлені відповідно до законодавства, мати усі необхідні реквізити, розділ акту де викладено суть господарської операції, має за змістом відповідати даним договору і даним звіту про проведені маркетингові дослідження. Крім того в актах бажано вказати конкретний перелік наданих послуг, місце і дату їх надання і в чому виражено результат досліджень.

У звіті про проведення маркетингових досліджень повинна міститися інформація про:

  • аналіз конкуренції на ринку;
  • основн тенденції розвитку ринку,динаміку змін цін. асортимент товару;
  • політику ціноутворення, аналіз імпорту та експорту;
  • потенційних споживачів і кількісні показники планового продажу;
  • прогнозний рівень рентабельності;
  • висновки та рекомендації за результатами дослідження.

При наявності усіх документів ці витрати можна відображати у складі податкових витрат. При цьому треба пам'ятати чим більше підтверджуючих документі тим спокійніший сон бухгалтера на підприємстві.

Ще треба пам'ятати, що якщо ми придбаємо маркетингові послуги у нерезидента то ми можемо включити до складу витрат лише суму не більше 4% доходу за рік, що передує звітньому. Якщо нерезидент має офшорний статутс, то підприємство взагалі не може поставити ці витрати до складу податкових.

Витрати на маркетингові послуги відображаються у декларації з податку на прибуток у рядку 06.2 "Витрати на збут".

Автор статті: Пискун Антон
Google
Категория: Налоговый учет |
Просмотров: 13127 | Комментарии: 6 | Теги: прибыль | Рейтинг: 5.0/1

Похожие материалы
Всего комментариев: 1
1 Terrypribe  
0
Как помыть машину?

Имя *:
Email *:
Код *:










Сайт для бухгалтеров и начинающих предпринимателей © 2024
Яндекс.Метрика
Яндекс.Метрика