ОСББ розшифровується як об'єднання співвласників багатоквартирного будинку. У своїй діяльності воно керується Законом про ОСББ та іншими нормативними документами, які стосуються його діяльності. По своїй суті ОСББ - є юридичною особою, яка створюється в загальному порядку, має свою печатку та інші необхідні реквізити, а також рахунки в банку. ОСББ належить до неприбуткових організацій і не має на меті отримання прибутку від своєї діяльності. Створення ОСББ є альтернативою ЖЕКу, тобто ОСББ бере на себе його функції. Органами управління ОСББ є загальні збори його членів, правління та ревізійна комісія. Як видно із назв вищим органом є загальні збори, для керування поточною діяльністю обирається правління, а контролює його діяльність ревізійна комісія. Після того, як була створена юридична особа ОСББ може: 1) Прийняти на баланс весь житловий комплекс; 2)Залишити житловий комлекс на балансі ЖЕКу; 3)Передати житловий комлекс на баланс іншій юридичній особі, статут якої дозволяє це зробити. Доходи ОСББ складаються із: 1) статутних внесків членів; 2) обов'язкових внесків членів ОСББ; 3) коштів отриманих від здачи в оренду допоміжних приміщень; 4) субсидій на оплату ЖКГ та компенсацій за громадян, якщо укладений такий договір. 5) добровільних внесків учасників; 6) пасивних доходів. Витратами ОСББ є витрати на утримання власне самого ОСББ. Це може бути заробітна плата голові правління або бухгалтера, витрати на канцелярію тощо. Якщо ОСББ є балансоутримувачем житлового комплексу, то воно несе витрати з утримання будинку і прибудинкової території, а також витрати на ремонти, якщо була якась аварія.
Одним із основних фінансових документів ОСББ є кошторис, який складається за касовим методом. Він затверджується на початку року загальними зборами учасників. Складається він в довільній формі.