Чи повинен платник податків повідомляти органи доходів і зборів про отримання або знищення печатки? Відповідно до п.4 ст.62 Господарського кодексу України від 16.01.2003 р. № 436-IV (зі змінами та доповненнями) підприємство є юридичною особою, має відокремлене майно, самостійний баланс, рахунки в установах банків, печатку із своїм найменуванням та ідентифікаційним кодом. Особливості статусу громадянина як суб’єкта господарювання визначаються ст.128 Господарського кодексу, яка не містить вимог щодо обов’язкової наявності печатки у суб’єкта господарювання. Тобто фізичні особи-підприємці рішення про отримання печатки приймають самостійно в залежності від специфіки діяльності. Нормативно-правові акти з питань оподаткування не передбачають обов’язку платника податків повідомляти територіальні органи Міндоходів про отримання або знищення печатки. Разом з тим, керуючись нормами Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. №2755-VI із змінами та доповненнями (в тому числі п.48.3 ст.48) форми документів, які подаються до територіальних органів Міндоходів (заяви, повідомлення, податкові декларації тощо), передбачають засвідчення підпису платника податків – фізичної особи або посадової особи – юридичної особи печаткою платника податків (за наявності). Наталія ОСТАПЕЦЬ головний держаний інспектор відділу організації надання адміністративних та інформаційно – консультативних послуг головного управління Міндоходів у м. Києві
|