Маркетингові послугиМаркетингові послуги є досить поширеним явищем в житті багатьох підприємств. Якщо брати за основу Податковий кодекс, то там в пп.14.1.108 дано наступне визначення: маркетингові послуги (маркетинг) - послуги, що
забезпечують функціонування діяльності платника податків у сфері
вивчання ринку, стимулювання збуту продукції (робіт, послуг), політики
цін, організації та управлінні руху продукції (робіт, послуг) до
споживача та післяпродажного обслуговування споживача в межах
господарської діяльності такого платника податків.
До маркетингових
послуг належать, у тому числі: послуги з розміщення продукції платника
податку в місцях продажу, послуги з вивчення, дослідження та аналізу
споживчого попиту, внесення продукції (робіт, послуг) платника податку
до інформаційних баз продажу, послуги зі збору та розповсюдження
інформації про продукцію (роботи, послуги). До маркетингових послуг зокрема відносять:
- Послуги розміщення продукції платника податків в місцях продажу;
- Послуги з вивчення, дослідження та аналізу попиту;
- Внесення продукції (робіт, послуг) до інформаційних баз продажу;
- Послуги зі збору та поширення інформації про продукцію.
У торгівлі маркетинг передбачає: дослідження ціноутворення, налагодження комунікацій, розгортання служб сервісу тощо.
Таку діяльність підприємство може здійснювати самостійно при наявності фахівців, а може звернутися до організацій, які на цьому спеціалізуються. При цьому виконавцями таких послуг можуть бути суб'єкти господарювання які здіснюють діяльність за КВЕД ДК 009:2010, а саме КВЕД 73.20 "Дослідження кон'юктури ринку та виявлення суспільної думки" (так радить робити ДПІ). Зрозуміло, що головною умовою для віднесення вартості маркетингових послуг до складу податкових витрат є їх документальне підтвердження та зв'язок таких витрат з господарською діяльністю платника податку. Що може підтвердити зв'язок таких витрат з господарською діяльністю? Це можуть зробити наступні документи: - Наказ по підприємству - обгрунтування необхідності проведення таких досліджень із зазначенням періоду проведення, території, назву вида продукції;
- Договір на проведення маркетингових досліджень - у розділі "Предмет договору" краще зазначити конкретний вид маркетингових досліджень, мету їх проведення, регіон проведення;
- Акт приймання-передачі послуг, або інший документ який підтверджує отримання таких послуг;
- Звіт про проведення маркетингових досліджень.
Для того, щоб було менше проблем з податковою акти приймання-передачі послуг повинні бути оформлені відповідно до законодавства, мати усі необхідні реквізити, розділ акту де викладено суть господарської операції, має за змістом відповідати даним договору і даним звіту про проведені маркетингові дослідження. Крім того в актах бажано вказати конкретний перелік наданих послуг, місце і дату їх надання і в чому виражено результат досліджень. У звіті про проведення маркетингових досліджень повинна міститися інформація про: - аналіз конкуренції на ринку;
- основн тенденції розвитку ринку,динаміку змін цін. асортимент товару;
- політику ціноутворення, аналіз імпорту та експорту;
- потенційних споживачів і кількісні показники планового продажу;
- прогнозний рівень рентабельності;
- висновки та рекомендації за результатами дослідження.
При наявності усіх документів ці витрати можна відображати у складі податкових витрат. При цьому треба пам'ятати чим більше підтверджуючих документі тим спокійніший сон бухгалтера на підприємстві. Ще треба пам'ятати, що якщо ми придбаємо маркетингові послуги у нерезидента то ми можемо включити до складу витрат лише суму не більше 4% доходу за рік, що передує звітньому. Якщо нерезидент має офшорний статутс, то підприємство взагалі не може поставити ці витрати до складу податкових. Витрати на маркетингові послуги відображаються у декларації з податку на прибуток у рядку 06.2 "Витрати на збут". Автор статті: Пискун Антон Google
|